Metody pracy
Treść
Metody pracy:
Podstawową i naturalną formą aktywności dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa,
a motywem jej podejmowania jest przeżywanie pewnych sytuacji czy zdarzeń, które już uprzednio zaistniały w doświadczeniu poznawczym, w obserwacji czynności i zachowań ludzi dorosłych. Motywacja odgrywa największą rolę w podejmowaniu wysiłku i ma bezpośredni wpływ na kształtowanie postawy dziecka, a dążenie do coraz pełniejszego przeżycia okoliczności i wydarzeń, ról społecznych poprzez zabawę stanowi stale odnawiane, niewyczerpane źródło aktywności zabawowej dziecka.
W naszym przedszkolu nauczyciele wykorzystują klasyczne metody, takie jak:
- metody podające ( przyswajanie): opowiadanie, pogadanka, historyjka obrazkowa,
wiersze, piosenki, praca z tekstem,
- metody problemowe ( odkrywanie): gry dydaktyczne, giełda pomysłów, inscenizacja,
- metody aktywizujące (przeżywanie): drama, wystawa (ekspozycja), pokaz,
- metody praktyczne ( działanie): ćwiczenia, gry, zabawy intelektualne: krzyżówki, rebusy,
zabawy ruchowe, konstrukcyjne, muzyczno - taneczne.
Ponadto w pracy stosujemy również szereg nowoczesnych metod nauczania
i wychowania.